Veelgestelde vragen

De 10 meest gestelde vragen

Billi Visual Voicemail

Met Visual Voicemail van Billi, hoef je niet langer 1996 te bellen om je Voicemail berichten te beluisteren.  Je berichten worden rechtstreeks als audioberichten op je smartphone gedownload en in een lijst gezet.  Visual Voicemail is zowel voor Android (via Google Play) als voor IPhone beschikbaar.

Als één van je contacten een bericht heeft ingesproken, zie je automatisch zijn of haar naam en het nummer. Je kan in de applicatie:

  • de lijst van je voicemailberichten bekijken
  • kiezen welke berichten je wil beluisteren en in welke volgorde
  • een bericht wissen
  • een voicemailbericht beantwoorden door deze persoon terug te bellen of een sms te sturen
  • per SMS verwittigd worden van je faxmails
  • de weergave even onderbreken (pauze), stoppen, terugspoelen en doorspoelen
  • de toegangscode van je voicemail veranderen en je begroeting opnemen
  • andere bijzonder handige functies

Voor wie?

Visual voicemail is beschikbaar voor alle Billi klanten met een iPhone, Android smartphone of Windows Phone.

Je smartphone moet verbonden zijn met een mobiel netwerk (2G, 3G of 4G) of WiFi netwerk.

Hoeveel kost het ?

Visual voicemail gebruikt beperkte mobiele data (25 KB per 15 secondes), die wordt afgetrokken van je bundel. Als je geen data in je bundel hebt wordt het afgetrokken van je beltegoed (voor herlaadkaarten) of wordt het toegevoegd aan je volgende factuur (voor abonnementen).

Android en Windows Phone gebruikers kunnen visual voicemail gratis gebruiken via een WiFi netwerk.

Goed om weten

  • Je kan op elk ogenblik de VVM-app op je telefoon in- en uitschakelen zonder dat je daarvoor de voicemaildienst moet stopzetten. Je berichten blijven altijd toegankelijk via 1996.
  • Als om één of andere technische reden de Visual Voicemail-app niet reageert of langer dan 5 minuten onbeschikbaar is, ontvang je opnieuw sms’jes om je te waarschuwen dat je een bericht hebt ontvangen. Je berichten blijven altijd toegankelijk via 1996.

In het buitenland

In het buitenland (buiten de EU-zone) geldt voor het downloaden van berichten het tarief van de buitenlandse operator (dataroamingtarief). Je ontvangt automatisch een visuele waarschuwing als je de app via roaming gebruikt.

Roamingkosten vanaf 30/04/2016 tot 15/06/2017

Wanneer je in een ander EU-land je mobiele telefoon gebruikt om te bellen, sms’jes te sturen of te surfen, geldt er een maximum voor de kosten die je mobiele provider je kan aanrekenen.

In de hele EU geldt het “Eurotarief” voor roaming, het maximumtarief voor mobiele diensten dat de buitensporig hoge kosten moet indammen.

Contacteer ons via het nummer 0800/82 700 voor meer info over de EU-roamingtarieven of bekijk onze tarieven.

Hoe kan ik van abonnement veranderen?

Ben je al Billi-klant voor mobiel en wens je over te stappen naar één van onze nieuwe formules?  Je hoeft dan geen nieuwe bestelling te plaatsen.  Stuur een mailtje naar sales@billi.be of bel ons op het nummer 022 900 900.  Wij doen het nodige om je tariefplan aan te passen.

Hoe kan ik de naam van mijn draadloos netwerk wijzigen?

De naam van je draadloos netwerk kan gewijzigd worden bij installatie door onze technieker.

Op vraag kan deze worden ingesteld onder een SSID naam naar keuze. Indien deze naam niet werd ingesteld tijdens installatie, kan je dit zelf via de online klantenzone MyBilli doen.

Heb je vragen over een wijziging van je SSID naam? Neem dan contact op met onze technische dienst via support@billi.be.

Stijgt mijn Billi factuur indien mijn internetverkeer stijgt?

Neen. Billi biedt enkel pakketten aan met ongelimiteerd volume.

De snelheid is bij elke gebruiker afhankelijk van de fysieke beperkingen van de lijn.

Je kan je verbruik en snelheden op ieder moment nakijken via de online klantenzone MyBilli.

Hoe wordt de snelheid van mijn mobiele internetverbinding bepaald?

De snelheid van je internetverbinding is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld:

De plek waar je je bevindt: Is er een mast in de omgeving? Hoe ver bevind ik mij van de mast? Welk netwerk wordt er gedekt door de mast: 2,5G, 3G 4G of EDGE?

De bezetting van de mast: Maken er vele surfers simultaan gebruik van de mast waarmee je verbonden bent? Is de mast overbelast?

Wat moet ik doen bij verlies van mijn SIM kaart?

Bij verlies of diefstal moet je simkaart geblokkeerd worden. Blokkeer je simkaart via de online klantenzone MyBilli of neem onmiddellijk contact op met onze klantendienst via het nummer 022 900 900.

Een domiciliëring aanvragen

Om een domiciliëring aan te vragen volstaat het om het mandaat voor domiciliëring in te vullen en aan ons terug te bezorgen. Dit document vind je hier.

Je kan dit mandaat per gewone post, per fax (012/770 130) of per mail (finance@billi.be) aan ons terugsturen.

Ik ben vergeten mijn factuur te betalen. Wat moet ik doen?

Gelieve je betaling zo snel mogelijk uit te voeren, en ons op de hoogte te brengen via finance@billi.be.

Voeg steeds een bewijs van betaling toe in je mail, met duidelijke vermelding van datum van betaling.

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Waar vind je Billi in jouw buurt?

In diverse verkooppunten geeft een medewerker je meer uitleg over de producten en diensten van Billi. Voer je postcode in en je ziet meteen waar je een Billi verkooppunt kan vinden.